Citat:
Originally posted by AndersE@Jul 26 2005, 16:21
Citat:
Det du säger om den killen som bor hemma hos pappa docktor att han inte skulle få några pengar?
varför skulle han inte få det?
Det är inte hans pengar som hans far har eller?
|
Varför är det vettigare för svenska befolkningen att försörja någons barn än dess egna far om denna dessutom lever i väldigt ekonomiskt överflöd?
Sådanna regler FINNS, men följs inte.
|
Jo men varför skulle den person som kanske har en vanlig knegare till far kunna få 7-8 000 av akassa och om denna docktors son få kanske 2 000 kr av sin far?
Varför ska denna pappa docktor lida för att det finns så många som kanske inte viljat göra samma sak som honom, att utbilda sig och skaffa sig en riktig lön?
Jag är ingen överklass person men jag tycker om dessa personer som har lyckats slita sig till ett bra liv varför skulle då inte denna kunna få det bra?
Jag tycker helt klart att man ska betala mer än vanliga svensson men inte så mycket som du påstår för att sonen har inte med hans pengar att göra särskillt inte om han är över 18 år om jag inte har fel för mig.
Det vore kul om du kunde ta ut något från den regel som säger att man måste betala till sin son som är över 18/20 år för det tror jag inte att det finns.