Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-26, 01:01 #30
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by AndersE@Jul 26 2005, 00:30

Citat:
Ska vissa människor inte ha rösträtt?

Jag tycker nog att det är du som inte står med två fötter på jorden.
Oavsett vad du tycker så bestämmer majoriteten i en demokrati.
Skippar vi demokratin och minoriteten får bestämma så blir det revolution och folket återtar makten.
Det gäller att inse att i grund och botten är det nävar som räknas, inte armani kostymer.

Jag håller dock med om att sossarnas politik inte fungerar spec. bra, arbetarlagar kräver arbetarmoral, och den tycks ha försvunnit för länge sedan.
Jag har ett antal vänner från väldigt välbärgade familjer som går på socialbidrag, även fast dom inte betalar en spän för sitt uppehälle.
Få personer går ut i arbetsmarknaden med mål att göra rätt för sig, stor procent av befolkningen "vilar" också första året efter gymnasiet som ändå måste anses som 3-4% av deras arbetskapacitet då den åldern är livsviktig för inlärning och skolning.
Klart alla ska få rösta, jag menade mer att det visar att folk inte är insatta i politiken
och hur samhället fungerar och därmed inte är lämplig för att rösta.

Jag kan dock tillägga att jag tror inte på dagens demokrati, det bästa vore att framgångsrika svenskar styrde Sverige. Ta människor som Ingvar Kamprad, Stefan Persson och Carl-Henric Svanberg bör styra.
De är framgångsrika, de vet hur saker och ting ska fungera, hur man organiserar.
Det är sådana människor som ska styra, inte avdankade ica-biträden som ska sitta i regeringen.
Kvaliten på kunskapen är enorm.

T.ex. är vi ett exportland, det gäller att ha en så bra bild utåt som möjligt, så andra länder ska se Sverige som en förebild. Det går inte att ha en utrikesminister som inte ens vet vart Thailand ligger.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat