Citat:
Originally posted by Storen@Jul 25 2005, 22:03
Hmm. Kanske lite trött och grinig nu på måndagskvällen men är det inte lite för mycket "vi"-ord och för lite "Du/Ni"-ord?.. Förstår inte heller texten:
Ert företag behöver synas på Internet. Men inte bara synas i en liten annons. Rätt skött kan webben bli den viktigaste marknadsföringskanalen även för ert företag.
Hmm.. Firma Bengt Lundberg... Vilka är vi?
Sorry om detta lät som gnäll från mig, men du ville ha feedback även om min kanske är inne på fel spår..
|
Nej då, det var inte för grinigt. Jo, du menar att det blir lite för mycket prat om mitt företag och lite för lite om den tilltänkta kunden om jag förstår dig rätt? Ja, sett över all text sammantaget så kanske det blir det. Jag får fila lite på det, man ska ju inte tala för mycket om sig själv.
Du kan ha rätt i att jag behöver förbättra den skrivningen, så att det går att förstå.
Vad tänkte du på sen? Menar du "du" och "jag" kontra "ni" och "vi"? Jag brukar se det som att det är företagen som tilltalar varandra, och då blir det ju "ni" och "vi". Men visst, det finns ett annat sätt att se det. Jag jobbar ensam i firman just nu och kan ju då skriva "jag" istället för "vi" om jag vill det. Jag håller nog fast vid "vi" ändå, brukar tänka så företag emellan.
/Bengt