|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Nov 2004
|
Hmm... Jag skulle säga att datordelar & dylikt kan du få mycket billigare där, men sånt som kameror och mp3-spelare är oftast inte mkt billigare i Thailand. Ett ställe som rekommenderas varmt är "Phantip Plaza" i Bangkok om de nu är där (elektronikvaruhus).
Filmer, spel, CD-skivor samt trycksaker är dock mycket billigare än här. T-shirts, shorts, kepsar osv (mkt fejkade märkeskläder) är oxå väldigt billigt där. En märkes-tshirt på MBK (mkt stort varuhus i centrala Bangkok) får du för typ 200 bath (c:a 35 SEK).
Tänk efter vad du skulle vilja ha, ta reda på priset hemma och fråga dina polare vad samma grejer kostar där.'
Edit: Vaddå filmer har jag så det räcker? Man kan aldrig få nog av dvd-filmer! Nån tv-serie du gillar? Beställ på DVD! :P Själv beställde jag bla Oz och Simpsons alla säsonger (som finns på DVD) på DVD i Bangkok.
Edit 2: Kom precis på att du skulle kunna köpa "insekts-racket" (uppladdningsbar och riktigt kraftfull) samt insekts-reppellers om du känner dig besvärad av mygg osv här hemma. Racker går för c:a 15-20 SEK och insektsreppellern (elekronisk med infraljud) kostar ungefär lika mkt.
|