Citat:
Originally posted by eg0master@Jul 24 2005, 01:30
Gauss, jag tycker du svarar på frågan själv. Det finns ingen lag mot dåliga affärer. Och om någon lyckas få någon annan att betala 18 dollar (jag förutsätter ju då att 12daily pro inte själva tar någon mellanskillnad) för att ett program skall besöka deras sida så finns det ju inget olagligt i det. Det är ju ev värvning (=pyramidspel) eller om man inte har för avsikt att betala ut pengar (=bedrägeri). 12daily pro verkar ju även ha slumpmäsiga bonusar som ju luktar lotteri vilket ju också är olagligt utan tillstånd.
Jag har ett par personliga reflektioner ang. dig gauss:
1) Du skriver som en säljare. Valet av fetstil och multipla utropstecken skriker säljare (eller tonåring) lång väg.
2) Du har skrivit konstiga inlägg. Att först referera till kompisar och sedan plötsligt har även du använt programmet. Man ställer sig frågande till varför du inte tog upp båda faktumen initialt.
3) Om du en gång vart blåst på 50 dollar - varför satsade du då 150 på ett annat ställe? Antingen har du för mycket pengar, är sällsynt korkad/naiv eller så ljuger du. Jag vet för lite om dig så jag kan inte avgöra vilket, men någon av de alternativen bör det vara.
4) Du försvarar upplägget, talar om hur bra det funka för dig, du rekomenderar ingen att testa själv, du tjatar om frågan om lagligheten, men ingenstans framgår varför du frågar. Jag finner det orimligt att du registrerade dig bara för att fråga av ren nyfikenhet.
Kort sagt, ditt uppträdande väcker många frågor och därav möts du av en stor dos misstänksamhet. Men oavsett blir jag inte klok på vad du vill.
|
Milde tid!

Är det så svårt?
Jag är inte ett dugg intresserad av att sälja något alls/värva någon. Köpa får du göra nån annastans, inte av mig. Vill du gå med, gör det då, men var beredd på att bli blåst. Och jag har ingen anledning att varna dig, men gör det ändå. Tycker du det är att "skriva som en säljare"?
Vidare säger jag ju tvärtom att det INTE funkar felfritt. En, och endast en gjorde det, medan de flesta andra blåser en. Andra personer kanske har andra åsikter.
Kan det vara så svårt att förstå min fråga? Läs trådens rubrik: "Är autosurfprogram lagliga?" Anledningen till att jag frågar är att om nu sådana program verkligen fungerar , så vill jag inte delta i olagligheter. I några (engelskspråkiga) forum hävdas att de är "ponzis" eller pyramidspel, andra säger att de är lagliga. Vad ska man tro? Jag ville ha några svenska åsikter, och trodde dumt nog att jag kunde uttrycka frågan utan att få ovett, men tydligen inte.
Vill du köpa grejor/tjänster eller värva/bli värvad, får du leta någon annanstans, jag är inte intresserad. Om du tycker att jag skriver som en säljare, så kan du ju tala om för mig vad jag försöker sälja, för det har då inte jag fattat än.
Det är ju då själve fan att man inte kan få svar på en enkel fråga utan att folk tror att man ska kränga prylar på dem, har skumma avsikter eller är allmänt omoralisk.