Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 23 2005, 20:13
Jag frågade bara Gauss, jag ifrågasätter din trovärdighet i den här frågna. MLM och IM-människor är äckliga och bor i källaren med spammare och 419-ers i min värld.
Har du rent mjöl i påsen finns ingen som helst anledning till att ta illa upp.
|
Nej, du har rätt, jag ska inte ta illa upp. Det är sunt att vara skeptiskt. Och folk är nog så misstänksamma när det kommer till sina surt förvärvade och hårt beskattade slantar, fullt förståeligt.
MLM och dyl har jag inte en ringaste susning om. Jag skyr sådant som pesten, eftersom det innebär att folk ofta nästan desperat försöker värva andra, och då blir det tyvärr vänkretsen som blir lidande. Har läst om ett sådant fall, där det aggressiva värvandet fick vännerna att säga upp bekantskapen. MLM leder tyvärr ofta till tragedier.
Jag intresserade mig för autosurfprogram
just därför att det INTE innehåller inslag av att sälja, värva, kränga prylar, osv osv. Bekvämt. Så långt allt OK. Och några få har gott renomme´.
Men så var jag dum nog att titta på the yield. För Surf2profit hela 20% per dygn. WOW, det får man inte missa. Och där blev jag mycket fort blåst! Betalade in via e-Gold, men de upgrades jag köpte registrerades aldrig. Mailade dem och klagade. Vad hände? Jo, istället för att registrera de upgrades jag betalat för, MINSKADE de min member level till negativ nivå! Ner till minus en upgrade unit a´tio dollar!! Så fräckt! Ursinnig mailade jag dem. Inget svar förstås. Så slutligen efter 6 dygn skrev jag ett mail till e-Gold, berättade vad som hänt och klagade. Fick omedelbart svar. e-Gold tackade för informationen som uppenbarligen var helt ny för dem, och
de spärrade Surf2profits konto!!!
Så det blir dyrast för skojaren. Jag förlorade några hundralappar, men skojarprogrammet förlorar sin inkomst. Hämnden är ljuv.