Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-21, 18:32 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jag är, efter några overture-sökningar, på väg att skriva en innehållssida.

Har haft lite tur på min sida och lyckligtvis finns det ett väldigt attraktivt domännamn ledigt.
I overture sökte jag på ett generellt keyword som förmodligen är väldigt svårt att matcha. Däremot kan man lägga till ett till keyword för att specificera inriktningen till det mitt content kommer att handla om.

Således har vi 2 keywords, 209 sökningar på just den kombinationen enligt overture (maj 2005). Förmodligen rätt lite. I varje fall är detta min första riktiga content-sida och jag vill testa (tidigare har mina sidor mer bestått av tjänster skapta av script, utan faktisk content). Sedan är det säkert möjligt att driva mer trafik till sidan via besökarnas vänner.

Domänen jag har hittat består alltså av [keyword][keyword].se (svenska keywords).

Frågan jag nu ställer mig - kommer google att förstå att mitt domännamn innehåller båda keyworden om någon söker på "keyword" + mellanslag + "keyword"?

Edit:
Vi säger såhär. Vad vore bäst. keyword-keyword.se eller keywordkeyword.se ? Visserligen är det nog klurigare att skriva in urlen om den innehåller specialtecken.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat