Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av mindgem
---------------------------
Robertsson.
Det är inte samma annons som jag visar utan många tusen olika. Jag har en mycket hög trafik och är rankad nr 1 på de största sökmotorer så det går inte att säga att en annonsör betalar miljoner. Dessutom så kanske du inte är insatt i hur Adsense fungerar med dagskvota, prisenheter osv. Du som annonsör kan bestämma ganska exakt hur mycket du lägger ut för din kampanj.
En annan sak, sluta att använda hemsida för att beskriva en webbplats av den här kalibern. Om innehållet suger på sidorna har inte mycket att göra med inkomsten för reklamen. Du får lika mycket betalt om användaren är blind eller inte när han klickar på annonsen.
---------------------------
|
Jag omsätter totalt ca 200.000 kr på Google/DAG (AdWords + AdSense) (Egna företaget + anställning) så jag skulle vilja påstå att jag har "någorlunda bra koll" på hur systemen fungerar och vad man betalar för vad.
Däremot skulle jag vilja påstå att DU inte har någon koll baserat på dina uttalanden som t.ex. "Jag hade Google som idol innan för de har en massa mycket balla grejer, men nu ser jag dem som riktiga grisar som alla andra. Så fort man börjar tjäna lite pengar kommer tiggarna.".
Dina inkomster kommer inte från Google utan från annonsörerna som annonserar på Google. Om annonsörerna inte uppnår önskat resultat så skär dom i budgeten. Det är samma sak som jag gör. Jag har en budget uppsatt att varje lead på min hemsida i ett specifikt land får kosta i genomsnitt 0.61€. Om jag går över budget måste jag strypa pengaflödet eller ta bort sökord. Har dina inkomster rasat så är det annonsörer som har dragit sig ut för att annonseringen inte gett önskar resultat.
Att skylla på Google är som att klaga på Tradedoubler för att en annonsör X dragit ner provisionen från 100 till 10 kr.
|
Vad mummlar du om? Jag får betalt per klick och inte per sale, registration eller någonting annat. Du som annonsör kan inte kapa din budget för endast en utvald sida, du kan bara minska budgeten generellt med Adwords.
Min inkomst kommer ifrån Google för fan. Har du just vaknat eller? Tror du Google gör det här för att de tycker att det är en rolig hobby? Annonsören betalar ett belopp till Google för att visa sina annonser, publicisten får en viss procent av det varje gång någon klickar på annonsen på dennes sida. Google tar den större biten själv. Precis som det ska vara, inga konstigheter. Om du som annonsör trackar klicken från MIN sida kan du endast blockera mina sidor från att visa din annons, du kan inte ringa och gråta till Google att just JAG inte ska få så mycket betalt som alla andra. Jeeez, för en kille som har en annonsomsättning på 73 miljoner om året har du inte mycket "koll" på någonting.
Sen är det lite lustigt att en mångmiljonär och nästan miljadär skulle sitta och skriva poster i ett webmaster forum. Jag hade legat på plajan eller något istället.