Citat:
Originally posted by Henkutt@Jul 18 2005, 13:51
Ja vill du ringa på det viset är nog det enda alternativet att punga upp för en dyr telefon. Anledningen till att då i förväg måste bestämma på ett ungefär hur många minuter du vill ringa är eftersom man annars inte kan bjuda på telefonen. Tre pysslar inte med förhöjd månadskostnad eller något sånt som övriga pysslar med. Vill du ringa billigt har vi 3frihet där du ringer för 66 öre till alla nät.
Att Tre har bäst 3g-täckning säger en del. Framförallt att 3 satsar hårt på täckningen. Den ligger idag på 87% och tillsammans med vodafones nät så har Tre 92%. Det är bättre än både Vodafone och Comviq.
När du har telia betalar du för täckningen i Norrland. Ställ dig frågan om det verkligen är värt det. Personligen har jag aldrig varit norr om Sälen, så mig rör det inte i ryggen hur täckningen är på Kebnekajse.
Telia agerar fortfarande som om de hade monopol. Det är den äldre generationen som framförallt vill ha Televerket av gammal vana. Har dom råd så visst - men det finns bättre alternativ om man bryr sig.
|
Så du jobbar på Tre?
Jag trodde detta var en opartisk diskution och sedan heter väl forumet, "Webmaster Network" inte "Telecom Network" ?
Eftersom du hänvisar hela tiden till Tre som "Vi"
-------------
När stormen drabbade Småland i början utav året.
Vem var det som hade full täckning där jag bor?
Inte fan var det Tre, Telia fixade upp temporära master på noll tid. Polare som hade Tre fick leva med 2G nätet.
Än idag så finns det ingen 100% täckning i Småland. Själv har jag haft Tre, men låste upp mobilen och satte i mitt Telia kort fortare än kvickt.
Tre's täckning i Småland är under all kritik jämfört med Telia.
Så att säga att man betalar Telia för utbyggnaden i norr är bullshit.
Om man skaffar Tre då? Vad betalar man då? Utbyggnaden i söder?