Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-18, 03:13 #8
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Har varit rökare i nästan 10år, men slutade för 2.5år sedan. De första dagarna är extremt jobbigt, speciellt när man kommit över de första 24 timmarna. Svettningar, skakningar osv osv... Ingen höjdare alltså. Sen gick det ganska bra tills vecka 3, då kändes det som man var tillbaka på ruta 1. Om man sedan klarar det, så funkar det fint tills man nått 3 månader, då det slår till igen!! (för mig)

Har slutat 2 gånger, så det har varit lite olika mönster vardera av de 2 gångerna, men fy farao va tungt det kan vara. Bara att kämpa emot, jag började själv med tuggtobak med lakrissmak och det funkade ganska bra då man ändå får nikotinet, men snusa har aldrig varit min grej så efter ett tag "glömde" jag att jag skulle snusa och då visste jag att det var dags att lägga av för gott...

- Första gången jag slutade använde jag inga hjälpmedel alls, det gäller oftast att hålla sig 100% aktiv med annat så man inte tänker och fokuserar på ciggen/snusen/nikotinet utan gör saker som ständigt aktiverar hjärnan. Sen om det är att snickra på huset, eller programmera spelar nog inte så stor roll. Jag tränade/joggade även för att koppla bort precis som Yepp.

I övrigt kan jag bara önska lycka till! Det är ett helsike att bli av med, och funderar emellanåt fortfarande på att det skulle varit gott med en cigg, men slår bort den tanken väldigt fort när jag tänker på konsekvenserna som man får lida... Det är inte värt det...
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat