Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-18, 02:09 #18
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by mindgem@Jul 17 2005, 21:58
Det nya face-lyftet ser ut som skit. Jag vill direkt se månadens dag för dag info och inte först få väljaren för att sedan klicka på knappen. Det var skit, men vad som var helt åt helvete är Adsense "devalveringssystem". Med start den 1:a juli blev min inkomst devalverad ett par hundra gånger, som svar fick jag veta att när systemet ser att de klickningar som kommer från mina sidor inte eller oftast inte leder till affärer för annonsören och därför får jag en mycket mindre bit av kakan. Från att jag hade runt $1400USD/dag har jag nu runt $4USD/dag. Det är jävligt mycket mindre och jag vet att Adsense tar lika mycket betalt från annonsörena eftersom jag har ju själv en adword kampanj och det är omöjligt att se vilka klick som leder till business för mig som annonsör. Det hela är ett riktigt fult knep från Google Inc att blåsa oss på en massa kosing!

Jag hade Google som idol innan för de har en massa mycket balla grejer, men nu ser jag dem som riktiga grisar som alla andra. Så fort man börjar tjäna lite pengar kommer tiggarna.

Någon annan som har får en otrolig inkomstminskning?
Smart pricing kallas det för och är inte mer än rättvist. Bra trafik=dyrt, skit trafik=billigt.

Som annonsör(adwords) kan du använda dig av en kod
för att se hur många % som generar avslut, så nej - det är inget påhitt.

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat