Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-17, 22:10 #8
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
hedberg hedberg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
Citat:
Originally posted by ztream@Jul 17 2005, 09:52
Ni har rätten på er sida.

Allting handlar om hur mycket goodwill ni vill förlora.

En missnöjd kund kan kosta rätt mycket pengar i slutändan men det är alltid irriterande att behöva betala för andra människors misstag.

Har ni kontaktat kunden och frågat varför han skickat den utan originalkartong?
Vi sände ett email utan att få svar. Nu sände han ett email där han efterfrågar pengarna. Vi har haft semester samt varit sjuka i omgångar vilket har gjort att det har varit lite körigt, men vi har efterfrågat emballaget och brux utan att få svar på mailet.

Att vi tillät kunden sända tillbaka produkten var att det handlade om goodwill, men när produkten kommer tillbaka på det sättet så blir det helt annorlunda. Vi kan omöjligen sälja produkten vidare, den kan ha fått skador av posthanteringen.

Vi har ikväll bestämt att sända tillbaka produkten välemballerad till kunden med förklarande brev, samt svara på hans email om det också.
(Kom precis hem, har varit på mitt vanliga jobb sen 8 i morse....)
Får se om det förändrar sig i morgon bitti när man har sovit lite på saken men jag har svårt att se att vi ändrar oss.
hedberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat