Citat:
Originally posted by karlgren@Jul 17 2005, 11:11
Som konsument och firma så spelar inte de priserna som är på .se domäner någon roll för mig. Jag betalar gärna de priserna som finns om jag har allt samlat på ett och samma ställe. Däremot så är det tillgänglighet och service som gäller.
Jonny, jag var tidigare kund hos er. Detta under ett flertal år. Till skillnad mot Loopia så har ni bra priser samt rätt komponenter. Saknade bara någon komponent. Men detta var ju för något/ra år sedan. Loopia tar tre ggr så mycket för sina paket (andra året). Men jag som konsument bryr mig inte om det, för deras service och kontrollpaneler är bättre. Nu är detta ingen smutskastning, jag var nöjd.
Men jag vill bara visa att jag inte tror att just enbart domänpriserna spelar någon roll. Utan resten av paketen gör det.
Nu är det kanske inte helt rätt av loopia att ta ut underpris, men varför inte satsa på lite mer konkreta lösningar ni som driver hotell. Som vissa redan tidigare har sagt. Kör bra kampanjer, utöka servicenivån, köp in en bra kontrollpanel mm. Där finns tillgången till kunder.
Säger det återigen, ett par tior på en domän spelar ingen roll.
|
Jag förstår inte varför du tar upp att andra webbhotell ska satsa på bättre paket, service m.m.. det är verkligen inte vad detta handlar om. Loopia är säkert jättebra på alla vis, och många andra webbhotell likaså, det är inte paketeringen som ifrågasätts här, och vi klagar inte heller direkt på att det är för billigt med .se hos loopia, utan det hela är en sakfråga;
Är det rätt av loopia att ta ut underpris för .se?
Och det är vad vi vill ha prövat hos kkv.
Personligen har jag inget emot loopia.
Dock så tycker jag att ni som klagar (vissa av er gör det) att vi andra ombud har för höga .se-priser borde tänka om lite, det är nic-se som har 140kr + moms gentemot oss, och vi har helt enkelt inte råd att gå under det priset.. det har loopia (uppenbarligen)
-Martin