|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: May 2003
|
Jag kan inte se något konstigt i Loopias sätt att marknadsföra sig för det är ju det som det handlar om.
I stället för att avsätta x antal kronor på traditionell annonsering i media eller Internet så läggs den delen av annonsbudgeten på att ta en del av kostnaden för registreringen av domännamn. Jag skulle vilja säga att detta är mycket smart.
Däremot är det ganska ovanligt att ett stabilt företag "annonserar" på detta viset, det brukar snarare vara dumdristiga småföretagare som precis startat upp en verksamhet och tror att dom skall få hur mycket som helst att göra bara dom dumpar priserna, alternativt ett företag i obalans som vill rädda upp sitt företag.
Att ett företag som Loopia kör en sådan här kampanj är ett strålande nytänkande sätt som jag tror kommer att gå hem (om man ser det ut Loopias egna ögon), jag kan dock förstå alla reaktioner från konkurrenter/kollegor som inte kan hänga med ekonomiskt eller heller inte vill sänka sig "så lågt" att dumpa priserna men i affärsvärlden finns det bara en "Etta" och det kommer att vara Loopia.
Att någon av mina stora konkurrenter skulle gå ut och dumpa priserna hade kännts oerhört olustigt men jag tror ändå att i det läget så hade jag fått visa att jag är mycket bättre än dom genom att ge bättre service, snabbare leveranstider, bättre shop o.s.v.
Det handlar ju även om att Loopia får obefogad skit för att dom skulle "köpa sig" nyheter i diverse datatidningar etc. vilken normal företagare hade inte tagit den chansen, (jag skulle gjort det i.a.f.) dom som gnäller på det är dom som aldrig får chansen att synas eller ligga "Etta". Känns som en viss avundsjuka från vissa företag som inte lyckas synas så bra i media.
Hårt jobb, smart marknadsföring och vassa armbågar är melodin för att lyckas...
// Mats
|