Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-16, 15:30 #78
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by jonny@Jul 16 2005, 12:45
Att Loopia prisdumpar se-domäner är vad den här diskussionen handlar om och det kanske är dags att hålla sig till ämnet. Om Loopia har bättre kontrollpanel än Aleborg eller inte är en helt annan diskussion.
... och just därför blir detta lite OT men jag måste ändå tillägga:
Jag tycker inte att loopias kontrollpaneler är särskilt mycket bättre än någon annans, ett exempel är att har du 10 domäner reggade på loopia så har du 10 olika login, alla med olika (loopiagenererade) lösenord. Ska du då in och ändra nått måste du logga in 10 ggr och det hela är väldigt omständigt, jag flyttar alltid mina domäner till mydomain's dns'ser såfort loopia har reggat den(och jag är troligen en av de som utnyttjar loopia för egen vinning och inte ger något mer tillbaks..) Att wildcard(*.domän.tld) inte fungerar ger inte deras "dns-tjänst" några direkta pluspoäng heller.

Tillbaks till diskussionen:
Jag förstår båda sidor, det är en hård marknad och alla borda få konkurera på samma villkor.
Samtidigt är en konsument(som mig) många ggr den som vill vinna idag, och skiter i vad detta resulterar i om 5 år. Jag(med många andra) köper alla mina domäner hos loopia och kommer troligen göra så, om inte ni lyckas få dem att höja priserna igen - så visst har webbhotell något att vinna på detta.

Återigen, ska bli intressant att se hur detta fortlöper! Jag står och tittar på som neutral wnbesökare ;-)
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat