Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-16, 13:16 #71
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by Aleborg@Jul 16 2005, 12:56
Det måste vara en missuppfattning, vi har aldrig tagit 200 kr/GB, 20 kr/GB tog vi tidigare per månad, nu har vi inte alls den prissättningen.
Jag spyr inte galla över Loopia, dom är ett bra webbhotell med bra tjänster jämfört med många andra på marknaden, men det är prissättningen som jag och många andra reagerar på, visst skulle även vi vilja kunna erbjuda .SE-domäner för 99 kr, men det kan vi inte eftersom inköpspriset ligger på 140 kr, vi har inte 500 000 kr vi kan skänka bort. Eftersom Loopia är marknadsledande så kallas det för prisdumpning och är inget annat än ett försök till att göra sig av med konkurrenter och ta ytterligare andelar vilket är olagligt i Sverige.
Missuppfattning? 216 kr/GB/år + moms vill jag minnas att det var. Drygt 2 gånger dyrare att köpa till extra trafik än vad själva kontot i sig kostade. Idag finns det ingen prislista alls på sidan.

Jag tror inte Loopia heller hade 500.000 kr att skänka bort förra året. Dom köre det som en reklamkupp istället för annonser och sattsningen gick hem, inga konkurrenter klagade då, men när sattsningen gått hem och kunderna valt loopia då börjar konkurrenterna skrika.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat