Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-16, 12:51 #65
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Sep 2004
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av nomicon
Citat:
Originally posted by -Spindel@Jul 16 2005, 12:34
Citat:
Originally posted by -nomicon@Jul 16 2005, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Tycker det är idiotiskt att klaga på Loopia för att de prisdumpar .se-domänerna.
Måste bara undra en grej, Aleborg och ni som har anmält Loopia. Hur tror ni att folk ska ta er seriöst när ni i princip säger att ni vill höja domänpriserna?
Jag tycker att 99 kr för en .se-domän är ett kanonpris. Om ni vill konkurera mot Loopia kan ni ju alltid sälja för 89 kr, dessutom utveckla era andra tjänster. Vad ni inte verkar ha fattat så lägger loopia sina reklampengar på att istället sänka sina egna tjänster och få reklam på det sättet.
Och att Loopia skulle bli stora och elaka är ju bara löjligt. OM de skulle bli det så har ni ju ett utmärkt tillfälle att försöka ragga tillbaka alla kunder ni har förlorat.
Som sagt, varför betala en .se-domän för 250 kr hos er när jag kan köpa den för 100 kr hos loopia? Istället för att gnälla på att Loopia lockar massa kunder för er borde ni satsa på att locka tillbaka dem.
Jag tycker att alla domäner borde vara superbilliga, det är inte det att det är billigt som är bekymret, utan att det är olagligt att ta underpris.
Klaga istället på NIC-SE som har höga avgifter.
-Martin

Varför ska vi klaga på NIC-se? Är väl snarare NI som ska klaga på Nic-se? Loopia om något webhotell har ju sett till så att Nic-se har sänkts priserna.

Därför att ni klagar på att ombud har för höga avgifter på .se. Men det är nic-se som sätter priset, vilket är för högt anser jag.
För att citera konkurrensverket:
http://www.konkurrensverket.se/konkurrens/..._stallning.shtm
"Förbud för företag att missbruka en dominerande ställning
Exempel på förfaranden som kan utgöra missbruk:
* Oskäliga inköps- och försäljningspriser. Att ta ut orimligt höga priser för en vara eller en tjänst (överpris) är exempel på detta. Även motsatsen är förbjuden. Ett företag får inte ta ut priser som ligger under kostnaden för tillverkningen (underpris) för att slå ut konkurrenter eller försvåra för dem att komma in på marknaden.
"
Det är precis det loopia gör, att säga att dom inte gör det är bara ren och skär idioti.
Punkt slut.
-Martin

Du tycker inte att 249:- är överpris? 160:- plus moms hos Nic-Se
Då är det er man skall anmäla. Eller sajthotellet (utdragfrån deras sida):
namn.com 250 kr/år inkl moms.
namn.net 250 kr/år inkl moms.
namn.org 250 kr/år inkl moms.
namn.info 375 kr/år inkl moms.

*.info domänerna, som under en tid var gratis. på www.namecheap.com kostar de ~2 dollar.

Jag tycker att ni skall se över era egna priser, innan ni börjar klaga på någon annan.
Nu försvarar jag loopia, för att jag är en konsument, och jag vill fortfarande handla billigt.

/ Alexander.