Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-16, 04:26 #41
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Alltå.. man måste givetvis vara emot prisdumpning som sådan... konkurrenslagarna finns där av en orsak, för att främja närinsgslivet och inte för att stävja densamma. Men i detta fall handlar det bara om en kampalj, i alla fall om man ser till hotellet. Det är snarare att likställa med en rea inom handeln... när en handlare rear sina kläder så svär konkurrenten tvärs över gatan, för han måste göra detsamma, det går ju inte att sälja samma skit till högre pris. Men det går ju över, det är nämligen olagligt att dumpa över längre tid. Men å andra sidan, vem vill det? loopia lever ju på detta de med, man kan inte leva på ingenting. Nånstans kommer folk att betala. Även om de skulle sätta dessa priser som normalpris så skulle det inte skada konkurrenterna allvarligt tror jag. Nånstans måste de ju kompensera upp, och det blir ju det område som man kan slå på som konkurrent.

Ni som har liknande rörelser, varför inte göra likandant? ge bort det första året, ta massor betalt för allt över 100 meg, låt inte databasen ingå, osv osv.. eller .. ännu bättre, diffrentiera er genom att slå på de ställen där storföretagen är svaga.
"flankerande anfall" som det heter inom marknadsstrategin... egentligen är detta någonting som större företag måste vara noggranna med att ha koll på, det är dessa saker som tar marknadsandelar från de stora till de mindre.

Jag förstår varför ni anmält det, men jag tror det kostar mer än det smakar faktiskt.. Lägg energin på att skapa bra marknadsstrategier isället.. hur många av er har det? Hur många av er arbetar med långsiktiga och stratigiska planer? som Kotler säger: "sound planning helps the company anticipate and respond quickly to enviromenlal changes, and prepare better for sudden developments."
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat