Citat:
Ja det jag menade var ju mest exempel på hur välkända siter som ligger i den nivån. Aftonbladet har samlat på sig 8000 backlinks som har PR4 eller mer under sin tid på nätet och ligger just nu på PR7.
|
visst jag förstår att du tog det som exempel. men jag menade bara att det var intressant att jämföra skillnaderna.
Citat:
Pagerank fungerar så att det finns en viss mängd pagerank över alla googleindexerade siter. Om en får mer får en annan mindre någonstans... WN är unikt och därför har alla medlemmar här så hög pagerank...
|
frågan är bara varifrån det tas?
Citat:
för ett tag sedan ändrade Google så pagerank inte har lika stor kraft bland faktorerna som avgör vad det blir för sökresultat. Mer viktigt är huruvida siter som länkar dit har samma typ av innehåll eller ej m.m.
|
den förändringen måste ju ha verkat negativt för WN.se isåfall eftersom sajterna som länkar hit har ett väldigt varierat innehåll.
Citat:
Jag tycker inte man kan jämföra pagerank på Föreningssparbanken och WN eftersom de är 2 helt olika typer av siter däremot är föreningssparbanken mest relevant på ordet föreningssparbanken och du åker inte om dom även fast du har PR8 och ändrar titel till Föreningssparbanken... så Pagerank visar hur viktig siten är med det typ av innehåll den är skapad för och därför visar google relevanta resultat också.
|
jo det är ju iofs helt sant. tänkte inte riktigt i de banorna men det är ju absolut sant. tack för det