Citat:
WN är allt i det här sammanghanget och jag tycker vi ska tacka wn.se för det är därför ni har högre pagerank och mer googletrafik.
|
självklart har man mycket att tacka WN för. och det tackar vi för: tack WN. samtidigt så är det ju inte så att det är -allt-. åtminstone inte i mitt fall eftersom jag också satsat en del eget jobb just på att öka PR för mina sajter. skulle man dessutom lägga all den tid man lägger på WN enbart på att höja PR så skulle det ju också göra en del. men visst WN underlättar ju =)
är ganska svårt att jämföra hur svårt det är att få det i PR just med de sajterna tycker jag eftersom just blocket och posten osv inte är de sajter som så många länkar till. åtminstone inte antal länkar om man jämför med vissa andra typer av sajter där det är mer naturligt med "backlinks".
ganska anmärkningsvärt är ju att
www.lunarstorm.se har PR6.
www.sweden.se och
www.sverige.se har båda PR8. vet inte riktigt om PR symboliserar "importance" så bra (längre) eftersom lunarstorm antagligen är viktig för fler personer än vad sverige.se är? kan ju iofs diskuteras. fick jag däremot själv PR:a lunarstorm skulle den nog hamna kring 0, men det är ju en annan typ av importance som mäts. men den "importance"-graden finns ju i grund och botten för att mäta den "importance" människor anser att sajten har om jag tolkat det hela rätt. föreningssparbankens sida hamnar också på PR6. vet inte riktigt om jag anser själv att mina sidor är lika "viktiga" som ex. den.
mina funderingar är alltså: är det inte risk att Google också börjar fundera i dessa banor och kommer göra något (drastiskt) för att förändra ranksystemet nu när det börjar slå mer och mer fel samt många sidor börjar hamna så pass högt som de gör?
En del länkar som berör PR som kan vara intressanta kommer här:
Pagerank Explained Correctly with Examples
PR - pricing
WN: Google datacenters
WN: Att sälja PR
PageRank explained
A Survey of Google's PageRank
PR påverkade av länkar