Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-10, 10:58 #15
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Hur kan jag förbättra menyerna tycker du? Vad är det som de saknar? Är de svåra att hitta? För plottriga? Förstår man inte att det är länkar? Menar du att man ska märka mer att när man hovrar så händer det något(bakgrunden trycks in)?
Vem säger att du måste ha menyer på första sidan? Om det är en personligsida så varför inte skriva lite enkelt om dig och din sida med textlänkar till olika delar av sidan. På det här viset så får du läsaren mer involverad i texten och på så vis så blir det även mer personligt. Men om du ska ha menyer så försöka att inte göra dem så tråkig utan antingen byt plats på dem eller gör om dem totalt.

Sedan angående "nyheter", ta bort den bruna bakgrunden den förstör hela sidan som den är nu.

Nu vet jag inte om det var CV'n som vi skulle disskutera men jag håller med Ego här, kanske det inte gäller alla arbetsgivare men det är åt rätt håll.. Har själv aldrig skrivit ett CV eller sökt ett jobb men om jag skulle ta in en "datanörd" så tror jag att jag skulle kolla på tidigare referenser och inte så mycket på betyg. Folk som vi har plockat in i projekten är nästan enbart på rekommendationer och tidigare referenser och jag har ingen aning om deras tidigare grundskola och ev utbildningar.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat