Citat:
När man tittar runt på olika internetbutiker så kan man se att fraktkostnaden + postförskottsavg ligger på omkring 70-80 kr hos de flesta. Vissa kan erbjuda en mycket låg kostnad.
|
På Lastbryggan tar jag 78.- om man beställer mot Postförskott och 40.- om man betalar med kreditkort, jag har en genomsnittsfrakt vad det gäller Postförskott på 72.-. Detta är baserat på 200 försändelser och sen kostar ju emballaget ca 4.-, frankeringsremsa/färgband och adresskortsats ca 2.-
Att få ett bra avtal när man som jag skickar 99% brev / brevpostförskott är omöjligt.
Jag har en portokostnad på 600.000 om året och jag har 2% i rabatt eftersom jag använder frankeringsmaskin, ett företag som skickar för 1.000 om året har samma rabatt. Där man kan få rabatt är om man exempelvis gör större utskick med alla försändelser lika stora, annars återstår bara att byta från Posten till någon annan, tyvärr finns det ingen idag som hanterar Postförskott.
Alla priserna i mitt exempel är inkl. moms.
Är det nån som är nyfiken på vad det kostar med frankeringsmaskin så har jag lagt upp en enkel lathund
här.
Tilläggas kan också att postförskottsavgiften höjs till 44.- från årsskiftet :angry:
// Mats