Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-09, 21:23 #13
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH
Citat:
Ursprungligen postat av festiz
@nomicon:
Jag har inga problem att markera texten, vad menar du med "korrekt vis"? Jag använder ioförsig firefox på GNU/Linux, ska testa på windowsburken strax.
Prova med IE och markera hela texten på första sidan etc :P
Dessutom är texten i IE typ dubbelt så stor som i FF (båda på WinXP) så i IE är sidan helt horribel...

Ett annat tips är att du gör om din CV. Iaf om du hade tänkt dig ett datajobb...

Som arbetsgivare:
- Skiter jag i vilken grundskola du gick i.
- Skiter jag i alla jobb som inte är relevanta så om du inte söker jobb som hemsidesnickrare åt en städfirma är det ointressant. Räcker gott att nämna att du haft andra ströjobb under din utbildning.
- Skiter jag i var du gjorde din PRAO
- Vill jag se konkreta exempel på projekt du genomfört och vilka tekniker du använde där.
- Skiter i dina betyg i språk. De ser jag i dina betyg. I CVn vill jag bara se vilka språk du kan flytande, bra, och hjälpligt.
- Finner jag dina personliga kommentarer kring vilka tekniker du använt irriterande. Omfattningen framgår av konkreta exempel enligt ovan och i början vill jag bara se en sammanfattning av vad du kan, typ: "PHP, XHTML, SQL, CSS, JS, C++, BASH"

Andra arbetsgivare kanske tycker annorlunda, men en alternativ syn kanske kan hjälpa... En ansökan med din CV (även om du var kvalificerad nog) skulle jag kasta omedelbart.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat