Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-09, 20:41 #2
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Med en bakgrund inom it ser jag inte bokningssystemet som det främsta problemet, men det är klart att det kommer att vara hyffsat komplext och att du behöver någon som är duktig som bygger eller upphandlar det åt dig.

För mig skulle två saker vara de största problemen:
1) Distributionen, som du själv nämner, dvs utlämningsställen. Här skulle jag leta efter partnerskap med någon som redan har utrustning ute i butik, t.ex. Svenska Spel. Kanske är vanlig post ett alternativ a la SJ, men då riskerar du förstås att få problem med outlösta biljetter + kostnader för postförskott.

2) Arrangemang, hur får du möjlighet att sälja biljetter till olika arrangemang. Jag vet för lite om hur branschen fungerar, men nyckelfrågan är väl varför arrangörerna skulle vända sig till dig utöver/istället för dagens två huvudaktörer.

Sen måste man förstås nå ut till slutkunderna, men får man bara ihop ovanstående tror jag säkert att man kan få en tillräckligt stor del av kakan för att gå runt.

Souvenirbiljetter låter intressant, men jag undrar om det är tillräckligt, själv skulle jag vara begränsat intresserad av att betala extra för en sådan biljett. Däremot vore det intressant att kombinera olika andra artist-relaterade produkter, t.ex. t-shirts, skivor, foton etc.

Hur som helst, en spännande idé tycker jag. Hoppas du åtminstone gör ett försök, det ska man göra med sina drömmar!
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat