|
Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Det är kanske inte det smartaste att göra men jag har så många funderingar i huvudet nu att jag verkligen behöver få bolla mina tankar lite.
En tanke jag har haft länge är att starta en ny "biljettförmedling" dvs en utmanare till ticnet och julius.
Min tanke är till viss del det vanliga racet, dvs bokning online och liknande, men redan där stöter man på problem, som till exempel hur man ska lösa frågan att ha ombud som kan via sin butik boka biljetter.
De nytänkade delarna för min del är dels hyggligare vilkor och inte ständigt angripa andrahandsmarknaden men framför införandet av sk souvenirbiljetter, dvs att biljetterna levereras med ett motivtryck på ex bandet som ska spela, detta är en mycket uppskattad sak som gör att man alltid har ett minne av sin upplevelse.
Men jag får ont i magen när jag tänker på vilket bokningsystem som skulle behövas, särskilt när det gäller bokningar numererade sittplatser och dylikt.
Det kanske låter dumt, men är det någon här som har några tankar, ser möjligheter eller enbart problem med "min dröm"?
Jag är grymt sugen på att börja prata med bolag och göra research för att få en klar bild av vad som verkligen krävs.
Edit: Jag stavar som en tredjeklassare.
|