Supermoderator
|
|
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
|
Vi har nyligen infört som policy att allt som kostar mer än en engångsavgift om 1 000 kr ska offereras skriftligen innan vi eventuellt accepterar. Dessutom får accept ske tidigast efterföljande dag.
Detta gäller alltså när säljare ringer oss, om vi däremot själva har upptäckt ett behove och tar kontakt med företag gäller inte denna policy.
Detta har hitills inneburit att vi tackat nej till ett företag som sände oss en beställningsbekräftelse istället för en offert, vilket är bland det mest oseriösa man kan göra.
Dock är det sommar och få säljare som är aktiva, så den har inte prövats så mycket.
Om beställningen inte skett skriftligen är det svårt för säljaren att bevisa att ni beställt något. Ni har väl inte godkänt någon bekräftelse? Kanske har ni som policy att beställningar ni gör ska vara skriftliga - skicka era leverantörsvillkor till dem och inkludera ett par dagars ångerrätt i detta.
|