Citat:
Spam. ja.. .kommer spammas för fulla muggar så det är viktigt du inför ett vettigt registreringssystem. och du har nog vart med tillräckligt länge för att se dom trådarna vi har om subdomäntjänster där jag bland annat tagit upp detta.
|
jo, vet inte riktigt hur man ytterligare bör utöka registreringssystemet. så som jag har det idag så måste man alltid ha en korrekt (fungerande) epost-adress angiven där man mottagar ett mail för att aktivera sin domän efter registrering (samt efter ändringar). i övrigt loggas ip-adress och tid/datum tillsammans med subdomännamnet.
Citat:
Jepp fast idén är ju detsamma. Däremot har jag sett att de flesta som skaffar subdomänerna på afraid.org använder de till Ipv6-adresser. Dessa ipv6-adresser har en fördel i IRC-hostidentifiering sammanhang som jag förstått. Någon får gärna förklar. Vet att Decibel här på forumet har erfarenhet av detta. Någon fler kanske som kan förklara?
|
skulle kunna tänka mig att de som registrerar en subdomän där tillsammans med ipv6 är ute efter sk. reverse namnuppslagning. eftersom ipv6 gör att i princip alla kan ha ett eget ip så fungerar bakåtuppslagningen (reverseuppslagningen) vilket gör att dom kan få "coola" domännamn när de ansluter sig mot en IRC-server som stödjer ipv6. men det är ju bara en gissning