Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 5 2005, 10:54
Inte för att vara partysabbaren här, men jag tycker faktiskt det är mindre moraliskt att köpa piratkopior/bootlegs på gatan från människor som tjänar pengar på piratkopiering än att ladda ner dem. Jag förstår inte varför den här diskussionen tillåts när diskussioner om nerladdning inte tillåts. Piratkopior i asien och så vidare tillhandahålls av kriminella syndikat som är helt utan skrupler.
|
Du köper ju i "god tro" :P Sen är ju frågan om det är moraliskt fel att ladda ner eftersom så många gör det. Men jag antar att har man någon kunskap om etik så tycker man väl det. Det mesta är ändå skräp som säjes där. VCD/Cams och mycket åker nog i papperskorgen. Finns nog många som tror att det är realistiska priser eftersom allting annat är billigt där. Men allt är iof fake/kopior.
Man behöver inte åka så långt från Sverige för att möta denna verksamhet, Bulgariens turistorter kryller av stånd med perfymer, cds, kläder, skor, filmer osv... De ville sälja Spiderman 2 på 3 "DVD"-skivor innan den hade haft premiär i Sverige till mig.
Jag anser inte att denna tråden bryter mot några regler mer än att den är lite OT