Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-04, 00:47 #40
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
fotojoc fotojoc är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Bengt
Citat:
Jättebra om du orkar kämpa på, fotojoc. Dock är det avtal vi har godkänt som AdSense publicister utformat så, att det verkar räcka med att Google har en misstanke för att stänga av vem de vill. Helt godtyckligt alltså, utan visa upp några som helst bevis eller ens motivera sin avstängning. Inte alls bra - men vi köper ju det ändå, vi vill ju ha de fina inkomsterna.
Jodå, jag skall kämpa..... I alla fall skall jag gå så långt som jag kan. Jag vill prata med en människa på Google AdSense-avdelningen som kan berätta vilka klick som varit fusk. Eftersom jag inte använt vare sig robotar, script eller fuskprogram som de påstår. Att det sedan kan finnas många klick från vissa besökare skall ju inte leda till att jag stängs av.

Det jag senare kommer att göra om inte Google och jag kan komma överrens är att jag kommer att börja sprida info till reklamköpare och publicister hur Google beter sig. Ett system kan inte vara hundraprocentigt det vet och förstår vi alla. Kanske då man kan välja andra sätt att marknadsföra sig som reklamköpareoch som publicist välja andra sätt att sälja reklam på sina sidor. Efter mitt kontos avstängning har jag hittat ett flertal bättre affiliate-program. Kanske kan jag få fler av mina kunder att använda något av dessa program. Kanske kan fler publicister välja dessa program. Vad gör Google då? När de förhoppningsvis snart får konkurrens av Yahoo, vad kommer att hända då?

Google är jättestora. En ensam publicist eller några hundra publicister tillsammans är småpotatis jämfört med Google. Men David fällde Goliat..........
fotojoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat