Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Andla.... det finns jävligt många internetanvändare, jag vet inte vad du har för intressen, men det finns säkert något du kan göra som intresserar andra.
Jag gjorde alpinresor.se för att jag lackade ur på att alla researrangörers webbsidor var så jävla kassa och för att sökresultaten var helt nerspammade med skräp. Efter ett par kvällars hackande insåg jag att det kanske kunde bli mer än bara en webbsida för mig själv.
Efter 30 dagar och 4000 besök utan någon större marknadsföring insåg jag att det fanns en marknad för den här typen av sida.
Badresor.se och Alpinresor.se står idag för ca 25% av min totala inkomst på adsense. Faktum är att även nyhetsportalen.se är helt byggd från konceptet att det skall vara kul att göra något, att man ser en nisch där det inte finns en aktör som tar tillvara på tillfällen.
Gör du en sida om poker har du 100 miljoner potentiella besökare. Gör du en sida om svampar på svenska har du 100,000. Hur många välgjorda pokerwebbsidor finns det jämfört med välgjorda svenska siter om svampar? 1000:1? 10000:1? Det är här intressebiten kommer in, för att kunna göra en bra site om svampar måste du brinna för det.
Gillar du bilar? Det finns ett par forum om bilar här i sverige, men är något bra? Det känns som att de flesta är för bilmeckare. Finns det någon sida där man kan jämföra bilmodeller med olika parametrar? Lägg upp alla annonser från blocket.se om bilar, lägg upp nyheter från nyhetsportalen.se med en sökning på bilmodeller, skriv egna nyheter eller kåserier. Åk ut och provkör bilar hos bilhandlare (gratis!). Instant site.
Tänk inte så mycket på vad alla dessa jobbiga internet marknadsföringsmänniskor skriver utan hitta din grej och kör hårt!
|