Citat:
Originally posted by Jack Lord@Jun 29 2005, 16:58
Riktigt fin sida.
Jag gillar utseendet och loggan också.
|
Tack och kul att du gillar det
Citat:
Jag tycker dock att texten över kartan med temperaturerna förstör lite. Ser inte så snyggt ut. Sen tycker jag inte heller det är så viktigt att man vet exakt var det är 13 grader. Alltså det behöver inte stå Umeå 13 grader. Gillar det bättre som robert hade gjort på dinasidor.se med temperatur och moln,solar osv. Man får ju ändå en uppfattning om temperaturen och vädret och temperaturen i regionen utan att det uttryckligen står vilken stad det är. Mer detaljerat på specifik stad ser man ju i inforutan.
|
Näe texten på kartan är ju inte den snyggaste. Är lite svårt att få det snyggt och samtidigt läsbart dock. Men som du säger är det kanske lite överflödig information men samtidigt känns det som ett snabbt sätt att se vad dina föräldrar/syskon/polare har för temperatur i en annan del av landet utan att specifikt gå in på detaljerad information för den staden vid varje besök. Har som jag nämnde tidigare försökt få det så lättöverskådligt som möjligt. Det kommer så småningom att hamna solar och moln på en karta och då ska man väl även ha möjligheten att variera vilken information (symboler: sol/moln/osv, temperatur och/eller t.ex. stadsnamn) man vill ska synas på Sverigekartan.
Citat:
Tycker även att google annonsen förstör rätt mycket eftersom den är så ful, men det är kanske inte så mycket att göra åt.
|
Försökte iaf ändra lite färger på den för att få det bättre men det är som sagt ganska svårt att få det att se bra ut i sammanhanget.
Citat:
I överlag mycket bra. ctrl-d för mig ;-)
|
Skoj!
Citat:
Edit:
ooops. missade att det fanns en sida till med kommentarer. Kanske upprepade lite som sagts tidigare.
|
Nejdå, ingen fara. Oavsett om det skulle varit upprepningar så är det intressant att se om fler har samma åsikter. Mycket tacksam för ditt svar! Tacktack