Citat:
Är det annonsförmedling.se du tänkt marknadsföra har du ju eventuellt moreSale, everything.se, annonsdirekt (gratis annonsering) och eventuellt autobytel, BytaLya och kanske Tradera som du kanske får "konkurrera" med?
|
Ja, det är annonsförmedling.se som jag tänkte på. Så ja, det finns ju en hel del konkurrenter. Men det som är bra är att vi inte har så stora övriga utgifter och därför kan satsa mycket på marknadsföringen. Enligt de uträkningar jag har gjort borde vi kunna erbjuda bättre ersättning än de flesta av de företag du nämnde. Men som du sa måste man ju locka över de affliates som redan använder de andra programmen och detta kommer ju kosta mycket pengar i Affliate Tid.
Sen är det svårt att säga vad man ska satsa på; betala mycket per avlsut eller lite per avslut och lite per klick. Man borde ju tjäna mer på att betala mycket per avslut, men då är det ju också svårare att få affliates att använda just oss.
Jag tycker TD verkar vara ett bra sätt att marknadsföra sej på iaf om man jämför med de olika alternativen jag kollat på hittills. Okej det kommer kosta en del att få igång det men när man väl kört igång så borde det vara ganska lönsamt.
Om man har en bra ersättning och kör med annonsförmedling.se hur mycket tror ni då TD kan leverera? Jag menar hur många affliates har TD bakom sej egentligen?