Tja, jag brukar vara här, på Eforum, Webforum och Pellesoft. Var andra programmerare brukar hänga vet jag inte, men det som känns som att det inte är så många på dessa ställen, utan de flesta är nog mer i behov av hjälp. Nu tycker jag ju om att hjälpa till, så för mig passar det bra. Behöver jag själv hjälp så använder jag Google eller någon bok.
Jag kikade på Eforum och hittade en fråga från en andla som handlade om mshtml.dll och dll-filer i allmänhet som du inte fått svar på. Är det din?
I så fall har du råkat ut för VB-syndromet, dvs att utvecklingsprogrammet i sin iver att förenkla för den stackars programmeraren länkar in en massa dll-filer utan att berätta det, för att inte krångla till det.
Man tycker ju att det borde finnas något sätt i utvecklingsprogrammet att se vilka dll-filer det har länkat in, men det kanske inte går. Hur som helst använder jag inte sådana program, så det vet jag inte. Däremot vet jag hur du kan göra för att se vilka dll-filer ett program använder sig av.
Ta hem Microsoft Debugging Tools:
http://msdl.microsoft.com/download/s...86_6.4.7.2.exe
Sedan är det bara att du startar windbg och öppnar din exefil ("Open executable"). Då kommer det direkt upp en lista på vilka dll-filer den använder.