Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-27, 10:46 #5
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Helt tvärtom enligt mig. När man är på semester så är vi nordbor väldigt vänliga och "fogliga" (och då menar jag inte 16åringar på supar-resor utan mer generellt).

Tyskar bla har väldigt svårt för att stå i kö och går oftast förbi alla andra helt ogenerat. Har hänt så många gånger att jag bara måste tro att det är kulturellt! =)

Senaste chartern jag var på konstaterade jag (och flera med mig) att barnuppfostran har kommit mycket längre i norden än i övriga länder. Våra barn är dessutom vana att stå artigt i kö och vänta på sin tur.. =)

Ska man peta i omständigheterna runt koncerten i tyskland som trådskaparen pratar om så kan man säga att det krävs vissa typer av människor för att resa lååångt till ett annat land för att se en konser. Däremot de "nativa" som bor närmare och säkerligen representerar en större andel av åskådarna blir mer blandade. Jag är säker på att det är lätt att hitta guldkornen bland alla babianer när de faktiskt är både överrepresenterade samt tillhör en annan typ av människor.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat