Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-23, 21:10 #5
filmfoto filmfoto är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
filmfoto filmfoto är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
Tack för era svar.

Har pratat med Stokab. Det behöver schaktas ny fiber 4 km, fick igen konkret prisuppgift då, förutom att det blir dyrt?!?

Närmsta skolan har endast radiolänk, sist jag kollade.

Vad gäller vem som skall lev. kapaciteten: först måste anslutningen finnas annars är ingen intresserad. Inget har hänt här sedan 2001, alla har väntat på Ekerö kommuns upphandling, vilket skall finnas klar nu. Därför tänkte jag att någon kanske kan hjälpa oss med en fiberanslutning.

I mitt område, i ett första skede gäller områdesnätet ca 100 hushåll, som har visat intresse, men även grannområden vill haka på. Uppskattningsvis totalt 400 hushåll. (Detta bygger på uppgifter från 2001)

Områdesnätet vill erbjuda i första hand bredbandsanslutning, men även TV och IP-telefoni. Vårt Kabel-TV (satelit) avtal är IMHO överprissatt.

Vem skall sköta allt detta? Who knows? (gärna själv när kunskapen ökar) Vi har inte fått några konkreta förslag att ta ställning till ännu. Ingen har velat diskutera något om inte vi själva betalar mångmiljonbelopp i etableringskostnader.

Jag tror inte microwave är lösningen i Triple Play sammanhang, men vad vet jag. :unsure:

Mer förslag?
Alex.
filmfoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat