Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Nov 2004
|
Själv ser jag en server med hårdvara med kvalitet, riktiga moderkort, ECC/REG minnen och liknande i den.
Ser igentligen inte ihopbyggd burk som en server om den inte allt är "riktiga" server komponenter som exempel delar från Intel (servermoderkorten), Tyan, Supermicro etc.
Dock tycker jag inte HP minsta "servrar" kan kallas servrar, då verkar mer vara vanliga tower med vanliga celeron i.
Så mitt krav för en server är att det är riktigt hårdvara, Xeon eller P4 med ECC minnen och raid med helst något hotswap. Även stöd för dubbla PSU.
Dock många verkar kalla vanlig burk för server, kolla bara blocket annonser med sökord server så hittar men "fetaste warez bruken" med 1-4TB utrymme med Windows XP installerat.
Så tror många har olika uppfattning om vad en server är, sedan kan man väl säga att det finns olika servrar. Hårdvaru och mjukvaru beroende på vad man snackar om, bara för man har en "riktigt" hårdvaru server så passar inte den i server drift med Win XP i. Så är både beroende av hårdvaran och OS för att få kalla det verkligen riktigt server.
Dock kan man kalla en 486:a för server om den används till printerserver eller liknande, då kravet för en printserver inte bygger på behov av speciell hårdvara.
|