Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-22, 23:57 #20
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Visual Basic är väldigt bra för enkla applikationer som tar längre tid att skapa i C eller liknande. Jag började själv med VB (eller rättar sagt jag har inte kommit mycket längre ). Det har sina begränsningar som inte går att komma undan om man inte vill lägga ner enormt mycket onödig tid. 2 saker som jag stör mig enormt på är att string inte kan innehålla mer än 65kb och det går inte att komma runt om (finns fula lösningar iof). Den andra är alla komponenter låser sig medans de arbetar och VB-programmet svarar inte på anrop under denna tid. Jag menar DoEvents?

Jag tycker också du ska börja med C# för att lättare förstå. Som ni sa så fokuserar man lätt på fel saker i början. VBs syntax hjälper inte direkt att tänka i rätt banor heller. Sen att det var minst lika lätt i något annat språk som i VB är inte rätt. Som ny är det lättare att memorera och lära sig VBs syntax. Du behöver inte avsluta rader, använda klamrar eller tänka på hur många jämförelsetecken du ska stoppa in i en if-funktion.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat