Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-22, 14:30 #16
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Har fått en del frågor om vilka böcker man måste läsa samt vad det var för
annonser man skulle läsa, så jag ska gå igenom dessa lite tydligare.

Citat:
Jag kommer nog inte orka gå igenom alla dom böckerna men jag vet lite vad man ska tänka på
Du behöver inte läsa alla (men det är ett måste om du verkligen vill veta vad som krävs)
utan börja med de 2 bästa böckerna om mrf som någonsin har skrivits och som
är ett"måste" i alla marknadsförares bokhyllor:

"Scientific Advertising" -by Claude Hopkins

"The Robert Collier Letter Book" -by Robert Collier

---

De som är bäst (och dyrast) speciellt på sitecopy och som du ska läsa mer om är:

1. Michel Fortin, har för övrigt en kanon site om allt som har med sitecopy att göra:
www.successdoctor.com (Hälsa från " Tomas, the crazy swede" om du stöter på han där ute..)


2. Brian Keith Voiles
www.briankeithkillercopyclinic.com

---

Den som är kanske den bästa oavsett om det är online eller offline
(och dyrast) och som du ska läsa mer om är:


Mr Gary "the prince of copy" Halbert

Gör en sökning så hittar du massor av info därute samt köp några av hans seminariums
på cd , kostar ett par hundra dollar men är absolut priceless.

---

De bästa annonserna och säljbreven som någonsin har skrivits
och som fortsätter än idag att leverera:


"Do You Make These Mistakes In English?"
"What Everybody Should Know About This Stock And Bond Business"
"The Nancy L. Halbert Heraldry Letter"
"How To Burn Off Body Fat, Hour-By-Hour"
"At 60 Miles An Hour The Loudest Noise In This Rolls Royce Is The Ticking Of The Electric Clock"
"Why Men Crack"
"How To Collect From Social Security At Any Age"
"The Admiral Byrd Transpolar Expedition Letter"
"The Lazy Man's Way To Riches"

De allra flesta kan du hitta online, det är inte lätt men det går..

Lycka Till.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat