Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-22, 12:57 #15
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Tomas B då ska du få en enkel fråga från mig.

Är du miljonär nu?
Jag lever ett bra liv...

Citat:
Vad är det för ca pris för ett bra säljande brev i sverige?
Priset beror lite på vad det är för jobb, jag har tex gjort en del jobb åt mindre butiker/företag som har gått dåligt och då arbetat med kampanjer mot befintliga kunder samt en del nyförsäljning och då ligger det på ett fast pris + 5-10% av vinsten från annonskampanjen eller säljbrevet.

Det är det här jag mestadels sysslar med dvs att vända ett företag på rätt köl genom att hjälpa dem att komma ut med sitt budskap.. vilket har gjort att flera företag har legat 30-50% högre i försäljning jämfört med samma period föregående år..

Åt tex ett företag so säljer böcker, bantningspiller oliknande online så ligger det i Usa idag på runt $1000-$10.000 + procent på försäljningen för ett säljbrev men det varierar lite beroende på om det är en lång och komplex sida som ska skrivas eller ett brev ut till en lista av personer eller om det är ett omarbete av tidigare säljbrev osv osv ..

Ang rena säljbrev så vill jag först säga att nu tar jag inte hundratusen för ett säljbrev utan det var mest som en referens av det jag skrev. Skulle jag ta åt mig nya projekt så skulle jag idag göra det för ett par tusen + procent på försäljngen.

Ett tips till er om ni vill ha en ny kampanj skriven är att absolut inte gå till en annonsbyrå i första hand utan leta upp personer som sitter med kunskaperna genom att kontakta andra liknande sidor, annonser och kolla vilka som står bakom dem.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat