Citat:
Ursprungligen postat av viper
Trivas med 800x600 hur i helsifyr då? Skulle jag slå på det på min 21" skärm skulle det bli som att kolla i ett mikroskop eller något liknande. Då jag normalt sitter i 1600x1200 eller mer så skulle jag bli knäpp
Lite offtopic men förstår inte hur eller varför folk kör med den upplösningen längre bara 
|
Citat:
Ursprungligen postat av logicfive
Att folk sitter med 800x600 kan ju ibland bero på synskador. Tror även att det finns dom som använder den upplösningen för att dom inte vet bättre 
|
Delvis det, men även att folk inte har så stora (och bra) skärmar att de kan köra högre upplösning som är bekvämt att titta på. Dessutom är det många som, precis som logicfive säger, inte ser så bra och att de inte vet hur man ändrar den förinställda upplösningen. Men sen får man inte glömma de som har hög upplösning men vill surfa med "icke-maximerade" fönster -> "simulerad" låg upplösning, eller vad man nu ska kalla det...
Som en parentes till... Kan inte för allt i världen förstå varför Windows (iaf 98 och tidigare) inte ställer in skärmens uppdateringsfrekvens på max eller optimal, utan envisas med att ställa den på 60 Hz... <_<