Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-22, 00:16 #7
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Fluffe@Jun 21 2005, 21:19
Nu kommer säkert en del skrika, men asp är ett dött språk. Ingen poäng med att lära sig det när asp.net(c#, VB) erbjuder så enormt mycket mer.
No Offense - men jag skulle gärna vilja veta vad som är så mycket bättre med asp.net - inte för att jag påstår att du har fel, men för att jag själv är intresserad och aldrig riktigt har satt mig in i skillnaden (mer än att den är betydlig) och vad som profilerar asp.net, samt i slutändan gör det bättre. T.ex. om, och isåfall vad, finns det för nya saker man kan producera som inte tidigare var möjligt.
Tacksam för svar B)

Till Dunken: Själv inledde jag med boken ASP Active Server Pages av Erik Ronne - kanske ingen jättehit, ganska grundläggande. Dock lätt att förstå, och skönt att ha någonting förutom e-dokumentationer. Kombinerade den med bl.a. IDG:s lilla webstudio (även om den innehåller en del rejäla brister...) samt all möjlig form av tutorials och liknande på diverse sidor - är dessutom själv mycket av learning by doing, så testade mig fram en hel del (och hojtade på forum så fort det gick åt pipan )
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat