 |
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
|
Hej!
Jag undrar vad som är lämpligast för att om möjligt urskilja olika kostnader/inkomster?
Förutom BAS2000 som jag använder så har jag exempelvis lagt till "2090 bet. med privat kapital", och "5911 Annonsering iEU" (annonsering inom EU). Jag tycker detta fungerar bra och man får också en enklare översikt i redovisningen. När jag köpte mitt bokföringssystem användes "6904 tjänsteförvärv utland" för alla utlandstransaktioner, men det var svårt att enkelt se vad kostnaderna rörde sig om..
Nu undrar jag hur vanligt det är att anpassa stora delar av kontoplanen till verksamheten? Vissa tillägg måste man göra, men om jag vill specifiera ytterligare kan det gå åt h-e då?
/Edit: ändrade formuleringen..
|