Citat:
Jag tror att det bästa är att försöka listas på första sidan på Google och då är det också gratis. Hittar du några som länkar till dig så belönas du av sökmotorn och får in mer trafik
|
Visst är det bra att ligga högt upp på google men om du inte har kunskapen eller pengarna idag så är kostar det mer än det smakar såvida du inte har en väldigt smal nische.
Nej. Det du ska göra är att försöka hitta läsare som redan har gjort ett inköp från någon i din bransch eller från någon som säljer samma produkter som dit företag.
- Vart hittar du dem?
I andras nyhetsbrev Och/eller sidor. Kontakta ägarna till dessa nyhetsbrev och gör antingen en JV eller fråga om de inte tar in annonser..
Citat:
Något som jag har funderat på är om man kanske ska använda nyhetsbrev helt och hållet som reklamkanal
|
Oavsett om du använder "nyhetsbrev" eller en site så ska du inte använda den som reklamkanal det är det största misstag du kan göra och något som de allra flesta gör fel.. Kom ihåg, det handlar inte om att sälja eller att göra reklam för dina produkter.
Det du ska göra är att bygga långvariga relationer genom att hjälpa och underhålla dina besökare och att personligen rekommendera produkter som du själv använder och som du vet också kommer att hjälpa dem att utveckla deras företag.
Citat:
Vad tror ni funkar bäst? Kanske båda?
|
Hitta kundernas behov och hjälp dem att lösa det med bra sitecopy vare sig det är i nyhetsbrevet eller siten.
/ Tomas