Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-29, 23:41 #10
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by dm.se@Nov 29 2003, 18:35
Skalbolag är olagligt och högt riskabelt eftersom skalbolag oftast är tömda på tillgångar... om du menar ett vanligt aktiebolag med sk. nominee så är jag dock med på vad du menar, frågan är om det är lönt när sidan beräknas vinsta 10 000 på ett år, kostnaderna för att upprätta en årsrapport ligger förmodligen på minst det dubbla.

Det är för övrigt högst osannolikt att uppgifter som dessa kommer ut om du kör med ex. utländskt webhotell & döljer ägarskapet/skriver fejkade uppgifter på domänregen.
mitt förslag med skalbolag var kanske att ta med en nypa salt. bara för att visa vilka sådana extrema alternativ som är "möjliga". men var därför jag också fortsatte.. "ett annat kanske mer realistiskt alternativ".

att vinsta 10kkr är ju knappast något som kräver att man nödvändigtvis behöver pumpa in större summor. hur stort projektet är är ju svårt att säga eftersom du inte ger så mycket information om det. men att driva en politisk sida som behandlar ekonomiska system kanske inte ens gör att du nödvändigtvis behöver eget domännamn utan kan använda dig av de gratistjänster som finns med subdomäner. kan ju dock kanske vara svårt att få tillåtelse att driva vissa politiska budskap även där. och helt anonymt är nog ännu svårare. samtidigt har ju .tk exempelvis varit kända för sina gratisdomäner där många använder fingerade namn för att registrera sig. att plocka ut vinsten som privatperson i form av reklamintäkter är ju något som inte kräver att du uppger exakt var eller hur du tjänat pengarna för skattemyndigheten.