vet inte riktigt om det här är något du vill ha kritik på och vet inte hur andra upplever det. men själv skulle jag nog försökt få en annan (ytterligare?) domän till den tjänsten.
visst beskriver det domännamn du har idag sajtens funktion och innehåll väldigt bra. men det är inte alltid det bästa domännamnet. för att hamna högt i sökmotorer känns det dock rätt med ett namn som det du har. men å andra sidan känns det som ett dumt namn just pga följande anledningar:
1. ett namn i längsta laget, som är "krångligt" att skriva: "
annonsformedling" (risk för felstavningar/felskrivningar, omständigt att skriva om man skriver långsamt).
2. namnet innehåller ett väldigt onödigt Ö som försämrar "värdet" på namnet. ordet förmedling har möjligen en annan passande synonym som gjort att du kunde undvikit detta. kommer inte på någon synonym just nu men vad jag menar är att du kanske skulle försökt haft ett namn helt utan svenska tecken. ett (dåligt) exempel är "
annonsbemedling" (
bemedling = synonym till förmedling). dock är ju just "
bemedling" inte det ord du söker eftersom det är ännu svårare att förknippa med din sida just för att det inte är så frekvent användt. samtidigt undviker man inte det onödigt långa på domännamnet (antal bokstäver) om man skulle välja
bemedling ist för
förmedling.
3. eftersom "annonsförmedling" känns något krystat i sammanhanget kanske det i det här fallet skulle varit bra med ett namn som helt och hållet skiljer sig från din tjänst. dvs ett
namn helt enkelt. lyckas du då göra ett "varumärke" av det så har man lättare för att komma ihåg det namnet när man vill annonsera.
4. som det är nu kan det vara svårt att komma ihåg om det var "
annonsformedlare.se", "
annonsformedling.se", "
annonsmedling.se", "
annonsmedlare.se", "
annonserare.se" eller kanske "
annonsmeddelare.se"? nåja du förstår säkert principen. ni andra som läser det här, kommer ni ens ihåg vid det här laget vilket det var?
mitt tips, skaffa ett annat (domän)namn för din tjänst och marknadsför det men behåll det namn du har och optimera det för sökmotorerna på egen hand. gärna ska ju det nya namnet ha något att göra med annonser. för att dra en parallell kan man titta på Tradera som har ett ganska kort och förknippande namn som antagligen bygger på "Trade (byte) vilket är något man förknippar med auktion). Ditt namn borde kanske vara "
Andera" eller varför inte "
Annonera"