Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-15, 18:49 #11
Fluffe Fluffe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
Fluffe Fluffe är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by Robert@Jun 15 2005, 17:03
Page.Response.ContentType = "image/jpeg" även i .Net, men det går väl att använda Page.Response.AppendHeader(name as string, value as string) om du vill bygga din egen header.

Föresten, du nämnde aspx så då antar jag att du kör .net eller? Då kan du väl lägga en web.config fil i valfri map om du vill specialsätta regler för just den mappen. Kolla upp om det går med just säkerhet. Tänk på att alla förfrågningar till filer paserar inte .net "motorn" utan skickas av IIS'en på sidan om. Detta borde göra så att du kan ha olika rättigheter för filerna (dvs anonymous) och sedan låta din aspx-kod impersonate ett annat konto med andra rättigheter...? jaja, bara lite idéer som dök upp.
Jo, jag har kollat en hel del på detta men gått bet även här. Jag använder mig av FormsAuthentication, så har möjligheten att skydda bilderna genom att lägga in en web.config som nekar alla utom t.ex. en användare. Dock har jag inte lyckats skifta över till denna användare innan asp.net har spärrat filern. Vet inte riktigt hur man ska skifta användare på ett vettigt sätt heller.

Någon idé?
Fluffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat