Visa ett inlägg
Oläst 2005-06-15, 03:16 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Thomas@Jun 15 2005, 03:05
Citat:
troligen en snittålder på 14 år och en inkomst på 950kr per månad. (om man ser till sverige iaf) Så därför känns det ju menlöst att försöka sälja den med en sådan avgift.
Lunarstorm har väl 13 år och omsätter många miljoner via SMS grejer, man skall inte
underskatta en 14-åringen med en mobil i handen som nyss fått studiebidrag.

Citat:
Kan tillägga att jag har 1000+ unika besökare varje månad
Jag tvivlar inte en sekund på det, men varför ha en tom sida? Om du lägger 2 timmar och gör en sida med information om Counter Strike så ökar du ju värdet på domänen. Typ info från wiki och några väl valda länkar skulle göra susen.

Under 10k skulle inte jag sålt den för det tror jag man kan få lätt.
Marknaden för counterstrike är väl typ gigantisk. Något i stil med 50% av alla som registrerar gratis subdomäner hos mig på 3W.se är ju typ olika counterstrike-klaner.

Att sälja till en CS-klan för 10k kan nog kanske bli lite svårt (om du inte hittar någon av de största, för de har väl sponsorer och grejjer om jag förstått allt rätt).

Annars att sälja till en utvecklare som är beredd att satsa på ett projekt mot den branschen är ju inte helt osannolikt och då kan du nog lätt få ut 5k-10k, speciellt om det är så många typeins.