Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 431
|
Vi har endast blivit av med innehållet i ett brev på 1,5 år. Då ändrade vi våra villkor, så kunden kan själv välja om de vill ha billigare oförsäkrad frakt eller dyrare försäkrad frakt. Den försäkrade är alltså rek:ade brev. Förvalt är försäkrad frakt, men många väljer bort det på egen risk.
Dock är det som någon sa här, Posten tar inget ansvar för att brev du har lagt på låda eller lämnat in på postkontor verkligen kommer fram. Inte ens brevpostförskott är försäkrat trots att du har inlämningskvitto. Då måste du har PF+REK för att Posten skall ersätta. (Posten ersätter PF-beloppet om de lämnar ut paketet utan ta betalt, men om paketet försvinner ersätter de ej om du inte hade REK).
När det gäller eftersök på Posten, så är de fruktansvärt dåliga. Du anmäler, de skickar ett meddelande till postcentralen om att du saknar en produkt. Du har beskrivit hur produkten ser ut. I vårat fall anmälde både vi och kunden att kuvertet kom fram tomt. Trots att vi ringde Posten, skrev i våran anmälan att produkterna skulle tillbaka till oss (vi sände ersättningsprodukter till kund) så hittade Posten 1 av 5 likadana produkter och sände till kunden. Det är vad kunden säger. Posten hade ingen notering om de hade hittat något, vad, hur många etc. De gör inte heller en andra eller tredje sökning. Jag förklarade om de har hittat 1 utav 5, så borde logiskt sett de andra fyra finnas där också. "titta en gång till", men nä, det gjorde de inte.
|