Visa ett inlägg
Oläst 2003-04-16, 14:57 #10
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Pekay+Apr 16 2003, 01:27 AM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Pekay @ Apr 16 2003, 01:27 AM) <!--QuoteBegin--Viktor@Apr 16 2003, 12:52 AM
Gör vad jag kan för att följa den svenska lagen. Dock så får man springa på gränsen om man ska tillåta yttrandefrihet osv.

Våra artiklar bryter inte mot lagen, det har vi kollat med vår jurist och med datainspektionen så där är vi säkra. Annars tycker jag etik och moral handlar mycket om lagen. Sysslar man även med sex-sidor så får man ha ännu mer koll på vad man sysslar med tycker jag.
Inte för att vara elak Viktor.
Men jag tror inte på att du kollar regelbundet med en jurist.
Med tanke på att dem tar bra betalt, samt att ni uppdaterar sajten
till och från vilket innebär att om du visat juristen 1 gång.
Så kanske det var okej, men sen då ni skriver en ny nyhet?

Och det är rätt komiskt att du säger det, för jag minns en diskussion
omkring dina tvtablåer.

Samt, ditt forum.
Har han läst igenom alla inlägg där?
Alla nya inlägg också?

Nej, jag tror inte på det.
Bättre får du komma med. [/b][/quote]
Jag kan börja med att säga att jag har bra kontakt med två jurister. En av dem är anställd på en advokatbyrå dessutom. Det ställer upp och kollar artiklar samt ger råd och vägledning helt gratis.
Sen skickar jag ju inte in två förfrågningar per dag utan bara artiklar där osäkerhet råder. Det mesta som postas på vår sida är nyhet, d.v.s. inte politiska artiklar.

På forumet har vi endast moderatorer som kollar inläggen. Man kan säga att det mesta är tillåtet där så länge man inte hotar eller kränker andra personer. Visst kan man snacka skit om offentliga personer men när det börjar röra sig om privatpersoner så brukar vi kliva in. Annars är forumet relativt fritt.

Våra tv-tablåer är ett skämt, det är en ytterst liten del av våra besökare som använder den och vi ansåg att vi inte ville lägga ner pengar på att hyra in en eller att för den delen ta bort vad vi hade för besökarna. Det om något är brist på moral men allt är också relativt känns det som.
Om vi ska ta ett annat exempel när vi ändå är inne på min sida så kan vi ta kändisbilderna. Jag kan lova att vi inte ha licens för 400 bilder på Britney Spears. Men så gör vi inte heller någon kommersiellvinning på de bilderna. Jag driver som sagt annat (läs sexsidor) där jag har licens för över tiotusen bilder och det skulle aldrig falla mig in att ta någon annans bilder utan lov när det gäller de sidorna.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat