Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-28, 01:47 #17
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by viper@Nov 27 2003, 23:22
Men Marcuss din tjänst kan nog bli riktigt bra faktist. Tycker det verkar som ett bra alternativ till alla dåliga underdomäns tjänster som finns så fortsätt ditt arbete.
tack för åsikten och uppmuntran

nackdelen för många som erbjuder subdomänstjänster ligger ju i att de använder (utgår?) från färdiga script i sin tjänst och då är relativt begränsade i jämförelse med 3W.se där jag själv har utvecklat allt från grunden. problemet är väl att det tar mycket tid och blir tungt att driva själv när det blir för omfattande.

förhoppningsvis hittar man väl även någon testpilot för det senaste projektet där domänägarna själva kan lägga in sin domän. men framtidsmässigt ser jag ju även att jag måste bygga ut funktionaliteten för domänägarna. bla. i form av översikt av de registrerade subdomänerna som finns under varje enskild domän. eventuellt möjlighet för ägaren av domänen att inaktivera/ta bort enskilda användares sidor som en försäkran om de skulle innehålla "dåligt" material (och avlasta mig =). kanske även att själva ha möjlighet att skicka ex. 1 "nyhetsbrev" i veckan just till de enskilda registranterna man "rår om". rent funktionsmässigt fungerar det ju redan idag men skulle antagligen vara uppskattat med lite mer features.

eftersom det inte finns något idé-forum ännu så får jag väl ta det här:
det jag är ute efter med det här inlägget är alltså att försöka få förslag på saker man som domänägare skulle efterfråga då man har sin domän registrerad via 3W.se förutom de jag redan funderat på:
- översikt av subdomäner under domänägarens domäner
- ta bort/inaktivera subdomäner under domänägarens domäner
- aktivera/inaktivera publik registrering av domänerna (dvs så ev. en registrerad domän kunde användas för subdomänregistreringar uteslutande av ägaren)
(- skicka (1/vecka?) nyhetsbrev till subdomänägarna under domänägarens domäner)

..alla förslag och åsikter uppskattas!